تخطى إلى المحتوى

افضل طرق الاستفاده من الاعشاب المغليه ايه ؟ 2024.

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ازيكم يا فتوكات يا عساسيل ؟ يارب دايما بخير يا بناويت وياستاتيت ..بصوا بقى ..انا فى حاجه كدا سمعتها بس مشعرافه مدى صحتها ايه بالظبط وقعدت ادور فى المدونة هنا لكن معرفتش اتاكد منها …ف قلت انا اقولكم واسالكم وطبعا انتم خبره لو صح هتقولولى ..ولو غلط هتعرفونى الصح ..ماشى الكلام !
حماتى قالت لى يا بنات ان الاعشاب الللى بنجيبها من عند العطار سايبه كدا( الينسون – النعناع – البابونج- التيليو – الكاويه-….) قبل ما اغليهاعشان نشربها انقعها فى ميه وارمى ميه النقع وبعد اغليها مع ميه زى الشاى كدا وبعد ما احطها فى الكوبايه اغطى الطوبايه بطبق من فوق لحد ما تبقى دافيه شويه عشان البخار اللى بيطلع م الكوبايه فيه الفوايد بتاعت الاعشاب
ياترى بقى الكلام ده صح ؟؟!
يعنى لو نقعت الاعشاب قبل مااغليها ورميت الميه ىد مش كدا انا بقلل من فايده الاعشاب …طب الافضل ان اغلى مايه واحطها على الاعشاب ولا احطها تغلى مع الماايه…وحكايه انى اغطيها بطبق من فوق عشان البخار ده فى معظم فايدتها صح ولا ايه ؟؟ اصلى صراحه من ساعه ما سمعت الكلام ده اوانا اتلخبطت ..وانا بصراحه بثق فيكم ..ف انتو هتقولوا صح ولا لاء..!


snowwhite snowwhite images/avatars/pinkflower.jpg فتكات متميزة Fatakat 1202 جوهره الساحل… بورسعيد – بلاد العجائب … لم لا فهى مصر !!

سبحان الله و بحمده

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

هذا الموقع يستخدم Akismet للحدّ من التعليقات المزعجة والغير مرغوبة. تعرّف على كيفية معالجة بيانات تعليقك.